Ruilen & Retourneren
Terug naar klantenservice
Producten met een aanschafprijs vanaf € 50,00, kunnen gratis worden geruild.* Ook een artikel met een lagere aanschafprijs, dat wel een onderdeel is van een bestelling van € 50,00 of meer komt ook in aanmerking voor de BoumanOnline Ruilservice.* Ruilen van horloges of sieraden, kan in onderling overleg ook plaats vinden na de zichttermijn van 30 dagen. Horloges en sieraden met (zichtbare) draagschade komen niet in aanmerking voor ruilen buiten de zichttermijn. In sommige gevallen kunnen wij uw horloge wel inruilen bij aankoop van een nieuw horloge. Vraag naar de mogelijkheden bij Robbert Treffers van BoumanOnline.nl Wanneer u een product ruilt voor een ander product van een gelijke waarde, hoeft u niets te doen en verzorgen wij de ruiling. Als het nieuwe product een andere waarde heeft dan volgt er een terugbetaling of een bijbetaling. Het kan ook voorkomen dat er een bijbetaling dient te worden verricht. U kunt deze bijbetaling overmaken naar ons bankrekeningnummer NL34 RABO 0102 2333 42 ten name van BoumanOnline. Uw betaalreferentie is het originele ordernummer met een vermelding van "bijbetaling". Zodra deze bijbetaling binnen is, wordt het nieuwe artikel naar u opgestuurd. Om het proces van ruilen te versnellen, kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij denken graag met u mee over de mogelijkheden om het nieuwe sieraad of horloge in een zo kort mogelijk tijdsbestek bij u te krijgen. Als u uw nieuwe product ontvangt via de BoumanOnline Ruilservice, is dat uiteraard een meer passende keuze dan uw originele bestelling. Anders had u de aankoop niet geruild. Twijfelt u echter nog steeds en wilt u eigenlijk nog een keer ruilen? Misschien is het dan raadzaam om eens gezellig bij ons in de winkel langs te komen en daar een definitieve keuze te maken. We kunnen u namelijk altijd veel meer laten zien, dan dat we naar u kunnen opsturen. Bovendien ziet en voelt u onze producten dan ook direct in het echt! U bent van harte welkom. Als het tweede of zelfs derde artikel dat u van ons ontvangt niet past, of niet naar uw wens is, dan zien we u natuurlijk graag in onze winkel om u persoonlijk te woord te staan. Wilt u dat niet, en wilt u helemaal van uw bestelling afzien? Dan kunt u de bestelling naar ons terugsturen als deze voldoet aan de eisen voor Retourneren. Wij brengen alleen wel € 6,00 in rekening per keer dat u ons antwoordnummer heeft gebruikt. Ook dient u de uiteindelijke retourzending zelf aan te bieden bij een pakketvervoerder. Deze verzendkosten betaalt u zelf. Bouman Juwelen is sinds 2007 actief op internet. Sinds 2008 met webwinkel BoumanOnline. In deze periode hebben we heel veel zien veranderen. Niet alleen onze eigen website is steeds groter, mooier en leuker geworden. Maar ook het internet is sneller. Wet- en regelgeving zijn enorm verbeterd en de juweliersbranche is enorm geprofessionaliseerd op internet. Consumenten shoppen steeds verantwoorder en zijn ook beter op de hoogte van de mogelijkheden bij online winkelen. U bent altijd vrij om te kiezen voor de vervoerder van uw pakket. Indien een pakketje vermist raakt op zijn weg naar ons, dan kan BoumanOnline niet aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade. Ook niet wanneer u het pakket verzendt met het door ons aangeleverde antwoordnummer. De informatie op deze pagina is bedoeld voor particuliere klanten. Wilt u zakelijk bestellen bij BoumanOnline? Lees dan ook de informatie op de pagina Zakelijke klanten.
Om uw aankoop gratis te kunnen ruilen, gaat u naar uw account. U klikt in het menu op "Ruilen & Retourneren". Daar vindt u een knopje "Aanvragen". U vraagt hier uw ruiling aan en wij sturen u een ruilformulier met daarop ons Antwoordnummer bij PostNL.
U print het formulier of schrijft het (in grote lijnen) over. Zo lang het voor ons duidelijk is welk nieuw product u wilt ontvangen en natuurlijk wie u bent, dan is dat prima. Het antwoordnummer kunt op de doos plakken als u het formulier heeft geprint, of u schrijft het over van het digitale formulier.
Het pakketje met daarop ons antwoordnummer brengt u bij PostNL en dan wordt het automatisch, op onze kosten, naar onze winkel in Culemborg gestuurd. Daar behandelen we uw ruiling zo spoedig mogelijk.
*Voor gratis omruil, dient het totale aankoopbedrag € 50,- of meer te blijven.
Als het nieuwe product een lagere prijs heeft dan het oorspronkelijk aangekochte artikel, dan verzorgen wij een terugbetaling of een aanpassing van de accept giro naar het nieuwe bedrag. Als er een terugbetaling wordt uitgevoerd, dan komt dit bedrag terug op de bankrekening waarmee u heeft betaald. Heeft u betaald via PayPal of Creditcard, dan wordt het bedrag daarop teruggestort.
Het heen-en-weer sturen van sieraden en horloges is altijd een beetje risicovol. En natuurlijk betaalt BoumanOnline de verzendkosten voor ieder pakket; zowel de zending naar uw (huis)adres, als uw zending naar ons antwoordnummer. Dit is helemaal niet erg. Zo lang u maar een sieraad of horloge ontvangt dat écht helemaal naar uw wens en smaak is! Maar er zijn wel grenzen. :)
Het ruilen via de BoumanOnline Ruilservice is beperkt tot één keer ruilen voor bestellingen met een totale aanschafprijs van € 50,00 tot € 100,00. En twee keer voor alle bestellingen van € 100,01 tot € 500,00. Ligt uw aankoopbedrag hoger dan € 500,00? Dan zien we u na twee ruilingen toch écht heel graag in onze winkel. Of, indien de afstand niet te groot is, komen wij op afspraak bij u langs om u te helpen met uw keuze.
Er zijn geen administratiekosten en de kosten voor (alle) verzending(en) van producten van BoumanOnline naar u, nemen wij gewoon voor onze rekening.
Helaas krijgen we bij BoumanOnline sporadisch te maken met minder leuke zaken. Daarom moeten we u wijzen op de kosten voor misbruik van de BoumanOnline ruilservice. U kunt ons antwoordnummer niet gebruiken om gratis uw aankoop te retourneren. Een ruiling aanmelden via uw account, verzenden van uw pakket naar het antwoordnummer van BoumanOnline en dan na verzending een e-mail sturen dat u van de ruiling afziet, wordt niet gewaardeerd. Wij factureren u een bedrag van €6,00. Dit is het bedrag dat wij per zending gericht aan ons antwoordnummer, aan PostNL betalen.
Wij hebben veel respect voor onze klanten en willen graag de best mogelijke service bieden. Maar het antwoordnummer is echt alleen bedoeld voor ruilingen (en garantie-kwesties). Hartelijk dank. :-)
Is uw aankoopbedrag hoger dan 500,00 euro? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden voor de ruilservice te bespreken!